Skip to main content

LÅT OSS KOMMA IGÅNG!

 

IDENTIFIERA UTMANINGARNA

För att bygga sitt varumärke, effektivt nå ut med sitt budskap och skapa bättre förutsättningar för ökad försäljning bör man först se över sin nuvarande situation. Hur ser målgruppen/målgrupperna ut? Vilka kanaler används idag? Hur uppfattar omgivningen företaget och dess verksamhet? Framgår organisationen och vad som erbjuds tillräckligt tydligt?

 

– Vi hjälper gärna till att komma igång med detta arbete! Tillsammans ser vi till att få ett bra underlag för att gå vidare med nästa punkt.

 

 

MÅL OCH STRATEGIER

När man väl börjat syna sin organisation och de utmaningar man har i sömmarna, dyker strax frågor upp beträffande mål och strategier. Vad vill vi uppnå? Kan vi tydligare rikta vårt budskap till den eller de målgrupper vi har? Vad och hur gör vi? Finns det nya målgrupper som vi kan eller bör bearbeta annorlunda? Vad kan vi göra för att skilja ut oss från våra konkurrenter? 

 

Av alla utmaningar kan en vara att förtydliga sin egen identitet, att språkmässigt och bildmässigt hitta sin tonalitet – HUR man säger VAD och VARFÖR? Hur ska detta göras trovärdigt, rakt, informativt och lämna de intryck och avtryck man önskar? 

 

– Vi är lyhörda för din kunskap och de utmaningar din verksamhet har. Tillsammans kan vi ta sikte på att hitta effektiva lösningar för att ditt budskap ska nå fram – i digital eller tryckt form.

 

 

VAD VI ERBJUDER

Vår omvärld är föränderlig. Nya produkter, tjänster och behov tillkommer. Att lämna det avtryck man önskar kräver omsorg. Ditt företags varumärke, dina produkter eller tjänster bör ha en särpräglad  igenkänningsfaktor för att skapa ett mer unikt avtryck. 

 

En väl genomtänkt grafisk profil och strategi ska förvisso tåla att vara med över tid, men ibland krävs det ett rejält omtag. I andra fall krävs mindre förändringar för att fräscha upp och kanske modernisera intrycket av företaget, dess produkter och tjänster. Det är kanske dags att möta din marknad i en ny, uppfräschad kostym?

 

Speglar er grafiska identitet er verksamhet? Möter den er målgrupps bild av er verksamhet? Är den grafiska identiteten trovärdig och tidsenlig? Skapar er språkliga och grafiska tonalitet en god känsla, är inbjudande, säljande och positiv?

 

Hur väl förpackade är de produkter eller tjänster som erbjuds? Är produktförpackningen informativ och säljande? Finns det en samhörighet med företagets grafiska profil och förpackningen? Är förpackningen unik och sticker den ut i butikshyllan? Andas produktbladen för de tjänster som erbjuds den tonalitet som företaget står bakom… eller skulle dessa likaväl kunna vara närmaste konkurrent? Är webbplatsen informativ, lättnavigerad och positiv att besöka – och finns det ett mervärde i att återkomma med flera besök?

 

– Vi har genom åren tagit fram bl a logotyper, grafiska profiler, webbplatser, kampanjer, illustrationer, företagspresentationer, årsredovisningar, bildretuscher, profilreklam och grafiska profilprogram för bl a fordonsparker. Vi har också designat förpackningar och sportartiklar och tagit fram såväl radio- som tv-reklam.

 

Kontakta oss ››